Cyfer : Color : Cuprins

Nu citi nimic când faci caca

Te scoli dimineața. Îți iei telefonul să vezi ce mai e nou. La micul dejun, continui răsfoirea paginilor web sau a canalelor TV. Apoi mergi la muncă/școală și intri în vârtejul zilei. Tehnologia a înaintat în așa fel, încât în fiecare moment putem rămâne conectați cu fluxul de date mondial. Chiar și când te relaxezi în cadă, poți sta cu telefonul mobil în mână, dacă ești atent să nu-l scapi în apă.

Într-un interviu ACDC, frații Young spuneau că multe din ideile creative le-au venit când stăteau pe budă. Asta se întâmplă pentru că acela e singurul moment când stăteau singuri, relaxați, în deplină conexiune cu propria minte. Era modul lor de a medita.

În timpul meditației, mintea ta mică, copilul răzgâiat și infantil se conectează cu mintea mare. De aici pornește creația. Cu cât această conexiune va fi mai slabă, cu atât egoul tău va fi mai singur și paralizat de frică. Îngroparea noastră în tehnologie, pare o încercare disperată a egoului de a se separa de adevărata sa natură, de a nega ceea ce este de fapt.

Sunt oameni care nu suportă liniștea. Dacă le iei toate sursele de zgomot și îi închizi într-o cameră goală, înnebunesc. Mintea lor a ajuns într-o stare atât de critică încât nu suportă să o privească, să o analizeze, să stea ei cu ei.

Toaleta era printre ultimele bastioane în care omul mai putea medita în contextul modern. Acum oamenii au reviste și cărți în toalete, iar alții își iau telefonul. Constipația cronică de pe dieta standard ar fi putut folosi ca un catalizator pentru (re)descoperirea propriei minți, dar acum e și ea inutilă din cauza tehnologiei. Fumatul este un alt obicei nociv, dar care poate fi o meditație. Dacă atunci când vrei să fumezi o țigară, te scoli de pe scaun, te miști, mergi într-un loc în care ești singur, respiri lung și atent, e o meditație, e o deconectare a minții de la iluzia zilnică.

Dar nu e neapărat necesar să mănânci prostii, pentru a fi constipat, pentru a sta mult pe wc, sau să-ți arzi plămânii cu fum de țigară pentru a medita. Poți sta tu cu tine, singur, fără nicio distracție, măcar câteva minute pe zi. Poate la început acest timp ar trebui să fie mai mare, pentru a înțelege ceva din mecanismele minții. Un refugiu într-un loc liniștit, lipsit de tehnologie, dar complet nou, pentru a stimula atenția și focalizarea, ar fi benefic.

12480172_ml



2 răspunsuri la “Nu citi nimic când faci caca”

  1. Hadrian spune:

    O legendă despre Martin Luther spune că tot pe WC a avut şi el revelaţia care avea să ducă la mişcarea protestantă a secolului al 16-lea. Cu toate acestea, eu cred că nici cititul, dar nici meditaţia pe WC nu sunt sănătoase, din motive fiziologice. Necesităţile fiziologice sunt necesităţi fiziologice, nu spirituale, iar ele trebuie rezolvate natural, adică rapid. Citisem pe undeva un punct de vedere, care de altfel pare destul de logic, care spunea că poziţia actuală pe toaletă, adică poziţia de şezut ca pe un scaun, este „contraproductivă” şi favorizează totodată apariţia hemoroizilor. Toaletele turceşti sunt mai adecvate, deoarece impun o poziţie chircită care creează o presiune asupra intestinelor, facilitând procesul de eliminare a materiilor fecale. De altfel aceasta este poziţia naturală în care ne rezolvăm necesităţile fiziologice şi în natură şi care nu favorizează activităţi secundare, precum cititul sau meditatul.

    • Calin Cyfer spune:

      Corect, sunt de acord în totalitate. Eu de când mănânc raw veg / high carb, mersul la toaletă este foarte scurt. În niciun caz nu am timp nici măcar să deschid o carte. Și eu prefer poziția pe vine și pentru că merg des în pădure, de multe ori prefer să-mi fac nevoile acolo. Poziția e naturală și în același timp îngraș pământul. Acasă am un mic scăunel pe care-l folosesc și mă pune într-o poziție apropiată cu cea de pe vine, chiar dacă am wc normal.
      Însă ideea articolului e că pentru cei care nu meditează și mănâncă o alimentație standard ce mărește timpul petrecut pe wc, timpul la wc ar putea constitui o meditație, ce l-ar putea focaliza, centra și pune în poziția să înțeleagă mai bine ce se întâmplă, iar apoi să facă unele schimbări în viață care ar putea duce la obiceiuri mai sănătoase. 🙂

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*

Abonează-te: rss | email | twitter | facebook | +