Cyfer : Color : Cuprins

Rețetă: salată tip „Haplea”

De obicei mănânc foarte simplu, mese mono-fruct în timpul zilei și salate seara. Însă, când sunt în vizită la ai mei în Brașov, sunt tentat de multitudinea de condimente și aparate pe care le au în bucătărie, așa că deseori sfârșesc prin a face o cină mult mai elaborată decât cea uzuală. Am postat câteva dintre „creații” pe facebook, și mi s-a tot cerut rețeta. Cred că trebuie înțeles principiul după care fac aceste mâncăruri, iar apoi fiecare poate fi creativ după preferințe și abilități culinare.

Rețetă:

Se pun la înmuiat semințe și nuci. Eu le pun direct în recipientul mic de la blender, câte încap. În general prefer:
– semințe floarea soarelui 20g
– chia 20g
– semințe de dovleac 20g
Mi se pare o alegere echilibrată pentru omega3/omega6/calciu/zinc, dar puteți să încercați orice altă combinație: nuci, caju, semințe de susan, semințe de in și așa mai departe. Mai multe detalii despre conținutul nutrițional al semințelor și nucilor puteți citi într-un articol precedent.

După câteva ore (de preferat 8), semințele înmuiate se asezonează după preferință și apoi se râșnesc, cu tot cu apa în care au fost înmuiate (sau puteți să schimbați apa, dacă credeți că e vreo diferență). Eu de obicei asezonez cu ciboullete, bazilic, mărar, sare himalayană, ghimbir. Dacă nu sunteți sportivi, nu recomand sarea. Dacă faceți sport, veți elimina retenția de apă cauzată de sare prin transpirație, iar sarea vă ajută la contracțiile musculare. Rezultatul măcinării semințelor/nucilor va fi un fel de maioneză.

Apoi se taie legumele greu de mestecat (ardei, tulpină de țelină, brocoli, varză, conopidă) în bucăți mai mari și se pun în robot. Peste ele se toarnă „maioneza”. Se dau toate prin robot până la consistența dorită. Eu de obicei doar pulsez de câteva ori. Îmi place să rămână ceva de mestecat, nu să fie ca o pastă pentru bebeluși.

Combinația se toarnă apoi peste alte legume tăiate mărunt, de exemplu: roșii, salată verde, castraveți, dovlecei. Sau se poate face separat o salată, pe lângă combinația de mai sus.

Acesta e principiul de bază după care fac o cină crudivoră, atunci când am la dispoziție toate sculele și mirodeniile necesare. Puteți înlocui fiecare dintre cele trei componente de bază (semințe/nuci, legume date prin blender, legume tăiate cu cuțitul). Datorită semințelor și a felului în care sunt preparate, combinația are gust de carne. Toți cei care au încercat meniul din imagine au spus că are gust de pește. Ar putea fi o bună alegere pentru cei care încearcă să înlocuiască produsele din carne. Spor și poftă bună 🙂

carne-tocata



Abonează-te: rss | email | twitter | facebook | +