Cyfer : Color : Cuprins

Rețetă: salată tip „Haplea”

De obicei mănânc foarte simplu, mese mono-fruct în timpul zilei și salate seara. Însă, când sunt în vizită la ai mei în Brașov, sunt tentat de multitudinea de condimente și aparate pe care le au în bucătărie, așa că deseori sfârșesc prin a face o cină mult mai elaborată decât cea uzuală. Am postat câteva dintre „creații” pe facebook, și mi s-a tot cerut rețeta. Cred că trebuie înțeles principiul după care fac aceste mâncăruri, iar apoi fiecare poate fi creativ după preferințe și abilități culinare.

Rețetă:

Se pun la înmuiat semințe și nuci. Eu le pun direct în recipientul mic de la blender, câte încap. În general prefer:
– semințe floarea soarelui 20g
– chia 20g
– semințe de dovleac 20g
Mi se pare o alegere echilibrată pentru omega3/omega6/calciu/zinc, dar puteți să încercați orice altă combinație: nuci, caju, semințe de susan, semințe de in și așa mai departe. Mai multe detalii despre conținutul nutrițional al semințelor și nucilor puteți citi într-un articol precedent.

După câteva ore (de preferat 8), semințele înmuiate se asezonează după preferință și apoi se râșnesc, cu tot cu apa în care au fost înmuiate (sau puteți să schimbați apa, dacă credeți că e vreo diferență). Eu de obicei asezonez cu ciboullete, bazilic, mărar, sare himalayană, ghimbir. Dacă nu sunteți sportivi, nu recomand sarea. Dacă faceți sport, veți elimina retenția de apă cauzată de sare prin transpirație, iar sarea vă ajută la contracțiile musculare. Rezultatul măcinării semințelor/nucilor va fi un fel de maioneză.

Apoi se taie legumele greu de mestecat (ardei, tulpină de țelină, brocoli, varză, conopidă) în bucăți mai mari și se pun în robot. Peste ele se toarnă „maioneza”. Se dau toate prin robot până la consistența dorită. Eu de obicei doar pulsez de câteva ori. Îmi place să rămână ceva de mestecat, nu să fie ca o pastă pentru bebeluși.

Combinația se toarnă apoi peste alte legume tăiate mărunt, de exemplu: roșii, salată verde, castraveți, dovlecei. Sau se poate face separat o salată, pe lângă combinația de mai sus.

Acesta e principiul de bază după care fac o cină crudivoră, atunci când am la dispoziție toate sculele și mirodeniile necesare. Puteți înlocui fiecare dintre cele trei componente de bază (semințe/nuci, legume date prin blender, legume tăiate cu cuțitul). Datorită semințelor și a felului în care sunt preparate, combinația are gust de carne. Toți cei care au încercat meniul din imagine au spus că are gust de pește. Ar putea fi o bună alegere pentru cei care încearcă să înlocuiască produsele din carne. Spor și poftă bună 🙂

carne-tocata



3 răspunsuri la “Rețetă: salată tip „Haplea””

  1. Ada spune:

    Nu am reușit să citesc toate postările tale. Până la urmă roșiile, dovleceii, castraveții, ardeii sunt fructe,nu-i așa? Nu ştiu să fac mereu diferența între ele. Incerc să nu combin fructele cu legumele.Apropo B 12 se poate lua din drojdie de bere proaspăta.

  2. Cellina spune:

    Excelent: exact asa fac si eu de 1 an de zile!! Atata doar ca a trebuit sa elimin semintele si nucile(si tare rau mi-a parut). Cand puneam seminte si nuci ma balonam in mod inexplicabil, iar de cand le-am eliminat, acest inconvenient nu se mai prezinta. Ma gandesc ca o fi din cauza ca semintele sunt considerate „proteine”, iar aceste proteine intra in contact cu carbohidratii din rosii, varza, etc….iar noi stim ca nu este o buna combinatie proteine-carbohidrati. Pacat, salata cu seminte avea intr-adevar un gust special! Acum sunt nevoita sa mananc semintele separat, departe de mese….

    • Calin Cyfer spune:

      probabil ai dificultăți în a digera semințele și asta întârzie digestia carbohidraților din legume. Aceștia rămân la dispoziția bacteriilor/fungilor și de aici balonarea și gazul. E bine că le-ai scos, dar poți să mai încerci din când în când, poate după ce tractul digestiv se mai curăță, vei putea mânca fără probleme și semințe.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*

Abonează-te: rss | email | twitter | facebook | +