Cyfer : Color : Cuprins

Sodiul în bucate

Cine poate rezista unor gustări sărate? Alune sau semințe prăjite și sărate, chipsuri, covrigi cu sare sunt mmm… yummy. Apoi, când gătim, cum să nu punem sare în aproape tot ceea ce preparăm? Mâncarea fără sare ni se pare fără gust. E ca în povestea cu sarea în bucate. De fapt, ținta noastră nu e sarea, ci sodiul, un mineral indispensabil nouă oamenilor. În articolele de nutriție, se vorbește în special despre sodiu în exces și problemele cauzate de aceasta. Eu voi vorbi despre deficiența de sodiu obținut pe cale organică și cum se poate remedia această situație.

Beneficiile sodiului

Sodiul este esențial pentru funcționarea corectă a creierului, a rinichilor, a ficatului și a splinei. Este foarte important pentru absorbția calciului, balanța fluidelor în corp și eliminarea dioxidului de carbon. Sodiul ajută la contracțiile oricărui mușchi, incluzându-l pe cel al inimii, menținând astfel presiunea sângelui.

Simptomele unui nivel scăzut de sodiu în sânge sunt următoarele:

Nu e de mirare că am face orice pentru a obține acest mineral, când avem nevoie. Am linge pietre de sare. Chiar spargem aceste pietre de sare și le punem în mâncare. Când avem poftă de sărat, putem mânca unele dintre cele mai sinistre mâncăruri. Ce contează că au o tonă de grăsimi de toate felurile și ingrediente pe care nici nu putem să le pronunțăm? Sunt sărate, merg!

Sarea

Sarea de bucătărie, sau clorura de sodiu (NaCl), este un produs toxic și iritant pentru corp. Orice marinar știe că dacă bei apă de mare, te deshidratezi și poți muri în câteva zile. Totuși, extragem această sare pentru a o folosi în mâncare. Este tot aceeași sare ce cauzează moartea prin deshidratare oricărui naufragiat care se încumetă să bea apă din mare, de sete.

Dacă este atât de toxic acest produs, care sunt motivele pentru care am ajuns să îl folosim pe o scară atât de largă, încât pe orice masă de bucătărie se află o solniță cu sare? Răspunsul este simplu. Am început să consumăm mâncăruri foarte sărace în sodiu. Cerealele (grâu, secară, orez, mălai) sau carnea sunt produse din care sodiul este aproape absent. Din această cauză, noi oamenii le găsim total lipsite de gust, atunci când sunt gătite fără sare.

Suntem niște ființe foarte inteligente, dar uneori ne scărpinăm cu mâna stângă la urechea dreaptă. După ce am descoperit sarea și o modalitate de a o extrage în cantități industriale, am crezut că am rezolvat nevoia noastră de sodiu. Din păcate, nu doar că acest produs e toxic și ne-a produs o serie de probleme de sănătate, dar ne-a făcut să mâncăm în exces alimente de care corpul nostru nu are nevoie.

Atunci când simțim nevoia de sărat, corpul nostru dorește sodiu, dar îl vrea de origine organică, din plante. Îl putem păcăli ușor, adăugând sare pe alimente, dar apoi ne va păcăli și el pe noi, pentru că pofta de sărat nu se va opri până când balanța de sodiu va fi refăcută în organism. Doar că în acel moment, vom fi introdus atâta junk, că acum corpul trebuie să se apuce de muncă serioasă de curățenie, primul pas fiind diluarea toxinelor cu apă. Oricând ni se face sete după masă, cel mai probabil ne-am otrăvit cu ceva.

Sarea maschează orice gust. Când mâncăm sărat, capacitatea noastră de a distinge gusturile dulce, amar și acru este drastic redusă. Din cauza aceasta, mâncărurile de tip junk sunt foarte sărate. În spatele acelui gust sărat se poate ascunde orice aliment, oricât de lipsit de nutrimente, oricât de trecut și expirat.

Sodiu organic

Trebuie să reînvățăm să ne obținem sodiul pe cale organică, la fel ca toate rudele noastre primate. Să reintroducem în dieta noastră alimentele neprocesate bogate în sodiu:

Pare totul simplu la prima vedere. Scoți sarea din dietă și introduci mai multe legume, în special verdețuri. La început, veți fi însă descurajați de cantitățile pe care trebuie să le consumați, pentru a vă obține sodiul pe această cale. Dacă ar fi să atingeți necesarul de sodiu într-o zi, consumând doar salată verde, va trebui să mâncați peste 3 kilograme.

green zmuti

Cum consumi mari cantități de verdețuri într-un mod plăcut?

Mă uitam la un documentar despre gorile. Am observat că mănâncă mai tot timpul verdețuri. E fain de ele că nu prea au altceva de făcut în afară de asta. Noi ar trebui să facem la fel, doar că nu avem atâta timp. Avem o grămadă de alte treburi pe parcursul zilei. Iată câteva metode plăcute de creștere a consumului de verdețuri:

536368_446032028804713_368998136_n



Abonează-te: rss | email | twitter | facebook | +