Cyfer : Color : Cuprins

Îndestulător – volum pe dieta raw vegan

Când vine vorba de volum, câte fructe și legume crude ar trebui să consume un începător pe această dietă, răspunsul meu este: în mod sigur mai mult decât consumi acum, mai mult decât crezi că e suficient. Volumul trebuie să fie îndestulător. Cantitatea de mâncare este unul dintre primele semnale de sațietate. Până să simți că ai prea mult zahăr în sânge, că surplusul de proteine deja e transformat în glucoză, că organismul a început să stocheze grăsime, vei simți că ești plin. Adică mâncarea a umplut stomacul și nu mai e loc. Pe dieta standard, ne-am reglat acest simț al volumului să fie mult mai sensibil. Știm foarte bine că nu trebuie să ne umplem de pizza, înghețată sau ciocolată pentru a ne îngrășa și a ne simți rău. Ne-am adaptat să ne simțim sătui cu un volum mult mai mic de mâncare.

72600_440914122649837_598913356_n

Când trecem pe dieta crudă, acest obicei trebuie resetat. Trebuie să uităm de el dintr-un motiv simplu. Fructele și legumele sunt în medie 90% apă. Pe dieta standard probabil conținutul mediu de apă din alimente nu depășește 30-35%. Un calcul simplu arată că din punct de vedere cantitativ, volumul pe dieta crudă trebuie să fie de 6-7 ori mai mare, doar pentru a obține aceeași cantitate de nutrimente de pe dieta standard.

Știu că unora li se pare de speriat, dar mie mi se pare minunat! De când sunt crudivor, pot să mănânc oricât am chef și trebuie să fiți de acord cu mine că mâncatul e o plăcere ancestrală. Prin evoluție am fost „educați” să ne bucurăm din toți porii atunci când mâncăm. Faptul că am securizat o sursă bună de hrană înseamnă că vom supraviețui și că ne vom duce genele mai departe.

Priviți în natură. Credeți că există vreun animal care nu mănâncă pe săturate? Un animal care se simte vinovat că a mâncat prea mult? Oare există vreun ghepard care se gândește: „vai, sunt la a cincea antilopă pe săptămâna asta, sunt o vacă”. Sau un urangutan care crede că a consumat prea multe banane și va avea probleme din cauza potasiului? Din păcate, creierul ne-a jucat o festă și am ajuns să inventăm niște așa zise mâncăruri, bogate în calorii, sărace în nutrimente, care păcălesc papilele gustative, care mâncate excesiv, ne fac rău și ne îngrașă. Ne-am autoeducat apoi să ne oprim înainte să fim satisfăcuți, cantitativ vorbind.

Trebuie să încercăm să revenim la acea plăcere de a mânca, la fel ca atunci când suntem în sălbăticie și am găsit o sursă nemaipomenită de hrană. Ne așezăm și ne ospătăm pe săturate, la fel ca animalele. În natură, animalele trebuie să muncească serios pentru hrana lor, dar la fel trebuie să facem și noi. Dacă vrem să mâncăm sănătos, adică fructe și legume crude, coapte, organice, acestea costă mult. Trebuie să muncim serios pentru o asemenea hrană. Dacă vrem să mâncăm în continuare o hrană de doi lei, resturi industriale, gunoi… atunci da, trebuie neapărat să ne păstrăm angoasele cu privire la volum.



Abonează-te: rss | email | twitter | facebook | +