Cyfer : Color : Cuprins

Munții Măgura Codlei – Vârf – Cetate Neagră – tură montană

În a 5-a zi din provocarea „7 zile, 7000m urcare pe munte, cu pepeni”, am încercat un alt munte necunoscut. Deși sunt foarte aproape de Brașov, n-am fost niciodată pe Munții Măgura Codlei. E un munte relativ mic, vârful este la 1292m, dar ziua a fost grea, pentru că o parte din traseu este complicată, abruptă, cu stânci ascuțite.

Deși fac drumul ăsta de multe ori cu mașina, abia acum am realizat că lângă Codlea e un munte. LOL

Traseu:
Codlea Centru – Cetate Neagră (triunghi albastru)
Cetate Neagră – Vârful Măgura Codlei (punct roșu)
Vârf – Poiană (coborâre pe punct roșu)
Poiană – Codlea (triunghi albastru)

Date tehnice:
Distanță 13.9km
Timp efectiv 3:36 ore
Ascensiune 954m
vezi mai multe pe strava

Am plecat dis-de-dimineață spre Codlea, după ce m-am documentat puțin în privința Muntelui Măgura Codlei. Bine înțeles, eram interesat să ajung pe vârf, dar și la Cetatea Neagră, construită de teutoni în 1211. Am plecat din centrul Codlei, pe marcaj triunghi albastru. Drumul urcă abrupt încă de la început pe forestier, după care se transformă într-o albie de pârâu secat. Am mers până la o poiană, unde am pierdut marcajele și am ajuns la o casă, care arăta ca în povești. Avea în față câțiva meri.

M-am reîntors pe traseu și mi-am dat seama că drumul urca prin poiană, spre dreapta. După poiană, traseul a devenit mai dificil. Combinația de pământ foarte moale, covor de frunze și pietre ascuțite, îl făcea foarte impredictibil. Marcajul triunghi albastru se termină între niște stânci. Aici am căutat drumul minute bune. Doream neapărat să ajung la cetate. În fine, mi-am dat seama că eram chiar în cetate. Eu mă așteptam să găsesc o cetate în toată regula, dar erau doar niște ziduri scoase la iveală de arheologi. Cetatea a fost construită de teutoni în Țara Bârsei, în anul 1211. A suferit mari daune în urma invaziilor tătare și turcești. A fost reconstruită în 1432 de breslele de meșteșugari din zonă. Construcția avea doar scop militar și avea 100m lungime. Temelia ei a fost descoperită în 1921, când au fost efectuate săpături. Un alt rând de săpături a fost făcut în 1964.

După ce am văzut cetatea, m-am întors pe triunghi albastru, iar apoi am luat-o pe punct roșu. Nu știam sigur dacă duce în vârf, dar așa părea. Această parte a fost cea mai grea. Traseul urca foarte abrupt pe niște pietre foarte ascuțite. În unele părți e chiar cățărare de-a binelea.

Drumul ducea într-adevăr către vârf. Aici am sperat că voi găsi alte trasee mai ușoare pe care să cobor, dar nu… A trebuit să mă întorc tot pe punct roșu.

Am coborât până în poiană, de unde am luat din nou calea triunghi albastru și am ajuns înapoi în Codlea.