Cyfer : Color : Cuprins

Păcăleala Low-Carb – dietele slabe în carbohidrați

E foarte la modă dieta bogată în grăsimi, camuflată în low carb, slabă în carbohidrați. Oamenii nu știu ce să mai facă pentru a slăbi rapid și ușor. Slăbirea rezultată din acest stil de viață e o mare păcăleală.

slanina

Am spus în articolul despre cum slăbim că grăsimile sunt arse în funcție de glicogenul și carbohidrații aflați la dispoziția organismului. Cu cât mai puțin zahăr, cu atât vor fi arse mai multe grăsimi. Cei aflați pe dieta low carb, sau dieta Atkins, coboară foarte mult nivelul carbohidraților din alimentație, sperând astfel la slăbire și arderea grăsimilor.

Unde este păcăleala? Glicogenul este stocat în corp alături de foarte multă apă. Un gram de glicogen necesită două grame de apă. Cum carbohidrații sunt limitați, corpul începe să ardă din glicogen, la fel ca în timpul unui post negru. Rezultatul este scăderea rapidă în greutate. După doar 4000 de calorii arse din glicogen, se pierd 3kg (1kg glicogen, 2kg apă). Individul se bucură, dar e prostesc. E ca și cum te-ai bucura că acum mașina ta este mai ușoară, pentru că are rezervorul gol. O fi mai ușoară, dar nu mai merge. Acel glicogen trebuie pus la loc pentru o funcționare optimă. Cu rezervele de glicogen la minim, corpul începe să ardă grăsimi pentru a produce glicogen, printr-un proces foarte costisitor numit gluconeogeneză. Prin acest proces se produc ketonii, un compus chimic care circulă prin sânge și ne face să ne simțim ca și cum am fi sub influența alcoolului.

Dietele low carb sunt de obicei și slabe caloric, asta pentru că grăsimile sunt sățioase și n-ai cum să mănânci atâtea calorii, câte mâncai atunci când consumai și carbohidrați. Fără carbohidrați și fără calorii suficiente, corpul are mecanismele necesare pentru a supraviețui, însă pe termen lung, acest tip de dietă nu are cum să nu aibă un efect nociv asupra sănătății. Unii mai încearcă să facă și sport pe această dietă, ceea ce este și mai periculos. Fără glicogen suficient și sub influența ketonilor (adică puțin turmentați), se pot accidenta foarte ușor. Nu există niciun sportiv profesionist pe această dietă. N-ar avea cum. Dacă voi cunoașteți unul, vă rog să-mi spuneți.

Mâncărurile grase sunt extrem de slabe în nutrimente, comparativ cu cele bogate în carbohidrați. O dietă bogată în slănină, unt, untură și carne grasă va duce invariabil la deficiențe, mai ales că aceste alimente sunt acide și corpul trebuie să compenseze cu elemente alcaline proprii.

Scurtăturile nu merg. Recomandarea mea este să uitați de cântar. Corpul vostru merită un plin cu glicogen și o hidratare pe măsură. Alegeți fructele pentru a face acest plin. Nu numai că veți primi carbohidrați și apă, dar în același timp veți avea și aproape toate nutrimentele de care aveți nevoie. Cu plinul făcut, veți avea în sfârșit energia să faceți tot ce v-ați dorit. Corpul se va adapta singur noilor cerințe.



Abonează-te: rss | email | twitter | facebook | +