Cyfer : Color : Cuprins

Valea Cetății – Vârful Postăvaru și retur

A treia zi din provocarea „7 zile, 7000m urcare pe munte, cu pepeni” a fost rezervată Masivului Postăvaru. Am plecat din Valea Cetății (Brașov) și am urcat până în Vârful Postăvaru. Din păcate, telefonul meu, care s-a udat în Thailanda, s-a hotărât să se închidă pe traseu, așa că voi folosi poze de la precedenta mea tură pe același drum. Asta se întâmpla în decembrie, deci o să vedeți ceva zăpadă.

Traseu:

Valea Cetății (La Iepure) drum „triunghi albastru” până la răscruce
de la răscruce, drum „dungă albastră” până în Vârful Postăvaru
apoi m-am întors pe același drum.

Date tehnice:
Distanță 22,4 km
Timp efectiv 4:42 ore
Ascensiune 1219m
vezi mai multe pe strava

Acesta e un alt traseu pe care îmi place să merg des, pentru că e foarte liber. În timpul săptămânii, întâlnești rar pe cineva. Eu azi am întâlnit doar un cuplu. Liniștea se rupe odată ce ajungi în vârf, unde cele două telecabine aduc turiștii cărora noi le spunem pantofari. E o mare discrepanță între liniștea totală din pădure și gălăgia făcută de oamenii care pășesc cu dificultate pe cei 200m de la telecabină până în vârf. Eh, e o situație normală pe munții cu telecabine.

Drumul pleacă de la capătul cartierului Răcădău, un loc în care oamenii din oraș ies des la grătare. De acolo se merge pe un drum forestier, aproximativ 2 km, după care se intră pe potecă. Cărarea urcă lin (pantă de 10%) printr-o pădure deasă. Câteodată se lățește, astfel încât pot merge doi oameni unul lângă altul. La o răscruce, se face la stânga, pe drumul „dungă albastră”. În dreapta, drumul duce către Poiana Stechil și Muntele Tâmpa. După doar câteva sute de metri, la o altă răscruce, poți să o iei spre Poiana Brașov pe „triunghi albastru”, sau spre Cabana Postăvaru, pe „dungă albastră”. Eu am luat-o către Postăvaru.

Partea mai dificilă este atunci când se ajunge pe pârtia de ski. Aici, panta devine nemiloasă și îți pune la lucru serios tot sistemul, cu o presiune mai mare pe mușchii fundului. Am ajuns cu greu în vârf. Oboseala acumulată în primele două zile și-a spus cuvântul. Sunt curios ce va urma în următoarele 4 zile ale experimentului. Din vârf, se poate coborî spre Timișul de Jos, sau se poate coborî pe aceeași parte, de unde se poate alege între o multitudine de trasee: se poate ajunge în cartierul Scheii, via Pietrele lui Solomon, se poate merge în Valea Cetății pe trei rute, sau se poate merge către Râșnov. Eu am preferat să merg pe același drum pe care am venit. Am făcut un mic jog, cât m-au ținut picioarele, apoi m-am plimbat încet către casă.